Voor het eerst in het bestaan van Gamebasics organiseerden we een heuse “strategiedag”. Centraal op deze dag stonden de doelen voor het komende jaar en de richting die Gamebasics zou kiezen voor de toekomst. Op donderdagochtend 3 februari 2011 kwamen we bij elkaar in het sportcentrum Dekker in Zoetermeer.

Afgelopen jaar was er veel veranderd: o.a. de verhuizing, de transitie en vier nieuwe gezichten. Ook het komende jaar staat er weer het nodige te gebeuren op technisch en organisatorisch gebied. Ik mocht aftrappen met een keynote presentatie, waarin ik begon met een korte terugblik op de historie van Gamebasics en Online Soccer Manager. Daarna kwam onze opnieuw geformuleerde missie aan bod:

“Gamebasics wil zoveel mogelijk voetballiefhebbers wereldwijd in gelokaliseerde communities 10 minuten per dag het gevoel geven dat zij manager zijn van hĂșn favoriete club.

Dit willen we bereiken door te streven naar een optimale spelbeleving, waarbij je met je vrienden, op elk gewenst moment, via elk mainstream online platform je voetbalkennis kan etaleren.”

Ik besprak ook de doelen voor dit jaar en de komende jaren: 650.000 actieve spelers komend jaar en 1.4 miljoen wereldwijd in 2014. Facebook, Farmville en Spilgames achterna. Het grootste voetbalspel ter wereld worden. Voor minder doen we het niet.

Om serieus aan de slag te gaan met de missie en deze ambitieuze doelen, hadden we een reorganisatie in petto. Kernprocessen werden benoemd en taken en personen werden eraan gekoppeld. Misschien is re-organisatie er geen goed woord voor, eerder een “organisatie”, omdat er voorheen gewerkt werd zonder een dergelijke structuur. Destijds geen probleem met een klein team, maar de ervaring had al geleerd dat duidelijkheid steeds belangrijker wordt in een groeiende organisatie.

Rondom de lunch werd er actief gediscussieerd over deze en andere veranderingen. Tot slot was er nog gelegenheid om even de zinnen te verzetten op een squash of tennisbaan.

Ik vond de dag een geslaagd experiment dat we in de komende jaren zeker zullen herhalen.

1 REACTIE

En wat vind jij hiervan? Laat hier je reactie achter.

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.