Bij een verhuizing komt heel wat kijken. Eén van de formaliteiten die moet worden afgehandeld is de verhuizing van het internet abonnement. Ik als zelfstandig internet ondernemer hecht er belang aan dat dit snel en correct gebeurt. Internet is voor mij van levensbelang. Maar bedrijven als Tele2 slagen er toch altijd weer in mijn geduld zwaar op de proef te stellen.

Op zich ben ik best tevreden met de diensten van Tele2 (het voormalige Versatel). Ik heb op mijn oude adres relatief ongestoord kunnen internetten op de fijne snelheid van 10MB/s, TV en voetbal kunnen kijken op de digitale decoder en kunnen bellen via IP telefonie. Dit werkte allemaal naar behoren, een enkele storing daargelaten. Ik was een tevreden klant. Tot ik iets deed dat ik natuurlijk nooit had moeten doen: verhuizen.

Verhuizen is blijkbaar erg lastig technisch en administratief te verwerken, want ik zit nu al bijna vier weken zonder internet. Herhaaldelijk bellen naar de klantenservice hielp hier niets bij. De vriendelijke mensen in het callcenter waren gelukkig wel bereikbaar, iets dat in het verleden wel anders was. Maar als het enige is dat ze me kunnen vertellen dat zij ook niet snappen wat er aan de hand is en dat ze het zullen noteren, dan kunnen ze net zo goed de telefoon niet opnemen.

Het riedeltje dat ik hoor als ik wacht aan de mobiele telefoon (mijn vaste lijn doet het natuurlijk niet want die gaat ook via Tele2) is overigens ook niet erg tactisch. Ze melden doodleuk dat ik me ook kan wenden tot hun internet site. Het is alsof je de ANWB belt met fatale autopech en zij je adviseren naar de dichtstbijzijnde garage te rijden in je kapotte auto. Lekker slim mensen! Ik heb geen internet dus www.tele2.nl is even geen optie voor mij.

Op mijn werk heb ik gelukkig wel de beschikking over een breedband verbinding, dus ik kan mijn relaas hier gelukkig toch kwijt. Het is nog een geluk dat ik via de buren een zwak draadloos internet signaal mag delen, waardoor ik in ieder geval mijn mail nog kan lezen en wat websites af kan surfen. Dat is toch wel het minimale dat een moderne mens moet kunnen doen. Zonder internet thuis zitten voelt alsof je twee eeuwen terug in de tijd wordt geworpen.

Het internet is van ons allemaal, maar even niet van Jeroen Derwort. Nou ja, dan ga ik maar een goed boek lezen ofzo. Heb ik daar ook nog eens tijd voor… 🙁

3 REACTIES

  1. Wij hebben dus precies hetzelfde. Om knettergek van te worden. Gelukkig hebben we uiteindelijk nu wel door dit hele gebeuren met 1 decoder op twee plekken televisie kunnen kijken, wat wel relaxt is.

  2. Ja, het is inderdaad wel schandalig dat je nu al vier weken zonder internet zit. Maatwerk doet wachten?

En wat vind jij hiervan? Laat hier je reactie achter.

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.