Ik had nog nooit in mijn leven in de rij gestaan bij een productlancering, maar vandaag was het toch zover. De iPad van Apple werd uitgebracht in Nederland en met ongeveer 100 gelijkgestemden stond ik braaf in de rij om 7:45 ’s ochtends voor de Media Markt.

Het was een kolderiek gezicht al die mannen (want het waren uitsluitend mannen) zo hoopvol te zien staan voor de grote elektronica winkel. Aan het enthousiasme en de menigte zou je denken dat de apparaten gratis werden weggegeven, maar niets was minder waar want er moest gewoon 499 euro worden afgetikt voor het goedkoopste exemplaar. Maar dat mocht de pret niet drukken want het ging om de iPad, de revolutionaire tablet computer van Apple waar ik me al maanden op had verheugd.

Het was een mooi moment toen de deuren van de winkel open gingen. Er maakte zich een zekere spanning van de groep meester. Zou het lukken de felbegeerde gadget te bemachtigen?

De ingang van de Media Markt in Zoetermeer wordt gevormd door een roltrap en de iPad kopers dromden zich via deze smalle entree naar boven, alvorens in een rechte lijn en in rappe tred door de gigantische winkel naar één punt te lopen waar het schap met de iPads te vinden was.

Gelukkig voor alle aanwezigen was de voorraad van het schaars geachte apparaatje zo groot dat iedereen kon krijgen wat hij wilde hebben. De paar voordringers hadden zich nu wel een beetje belachelijk gemaakt.

Ook ik stond een kleine 10 minuten later buiten met de gewenste koopwaar. Blij als een kind dat ik 599 euro had mogen uitgeven in een winkel. Was ik hier toch niet voor niets om 7:30 voor opgestaan!


De rij in Amsterdam. Zo zag het er ook ongeveer uit in Zoetermeer.

5 REACTIES

  1. Was er al om 7.30 en het was de moeite waard om een keer mee te maken. Zeker omdat ik erg blij ben met de iPad!

  2. Andere optie is om gewoon ff naar Geneve ter rijden, daar zijn dr genoeg 😉 Oké ik geef toe… ik was toevallig in de buurt. Haha

En wat vind jij hiervan? Laat hier je reactie achter.

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.