Neem drie mannen, verf ze blauw, laat ze wat kunstjes doen op het toneel en noem het geen smurfen maar een blauwe mannen groep, en je hebt de Blue Man Group. Afgelopen donderdag kon ik met eigen ogen aanschouwen of de enorm gehypte blauwe mannen daadwerkelijk een bijzondere voorstelling op de planken konden zetten.

Het advertentiebureau Netdirect organiseert af en toe leuke uitjes. Zoals vorig jaar de trip naar Las Vegas. Om een beetje op te warmen dit jaar hadden ze mij en Bowie uitgenodigd bij de Blue Man Group. Een compleet arrangement met borrelen, eten, voorstelling kijken en weer borrelen.

Het parkeren bij de Theaterfabriek in Amsterdam vormde meteen al een opmerkelijke gebeurtenis. Aangezien het een bijeenkomst van succesvolle internet ondernemers betreft konden autoliefhebbers hun hart ophalen. De BMW’s, Porshes, Smart Roadsters en New Beetles stonden keurig op een rij geparkeerd. Ik was met m’n Mini Cooper gelukkig geen echte dissonant.

Een uitje zoals dit is natuurlijk een uitgelezen mogelijkheid om weer eens wat mensen te spreken en nieuwe zakelijke contacten op te doen. Het eten was erg goed te doen, we zaten aan een interessante tafel met o.a. de oprichters van de legendarische site kleurplaten.nl en de webmaster van worldofalice.nl.

De blauwe mannen zetten een degelijke voorstelling op de planken, van enkele onderdelen van de show was ik zeer onder de indruk. Zo was er een moment waarop ze een schilderij maakten waarvan de verf bewoog en het doek op sommige plekken transparant leek. Humoristische en muzikale momenten wisselden elkaar af. Al met al een leuke voorstelling die de moeite waard is, mits het kaartje voor je betaald wordt. Of ik zelf 120 euro zou betalen om de Blue Man Group te zien waag ik wel te betwijfelen. Uiteindelijk zit je toch anderhalf uur te kijken naar drie smurfen die muziek maken op plastic pijpen en rotzooi in het publiek gooien.

Blue Man Group in actie

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Vul alstublieft uw commentaar in!
Vul hier uw naam in

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.