Het succes van de OSM iPhone app was niet onopgemerkt gebleven bij Apple. Dit bleek uit het feit dat we uitgenodigd werden om kennis te maken. Reden voor een klein feestje, want Apple iOS is ons belangrijkste platform geworden. Een warme relatie met dit hippe bedrijf zie ik wel zitten.

Eerder had ik al bij Microsoft en Google – beide eveneens in Amsterdam gevestigd – een kijkje in de keuken kunnen nemen. Nu was ook het het laatste lid van de ‘grote drie’ van tech-concerns aan de beurt: Apple.

Het kantoor van Apple in Amsterdam is niet moeilijk te vinden, want het is in hetzelfde gebouw gevestigd als de recent geopende Apple Store, aan het Leidseplein. We namen plaats bij de receptie. Nadat vastgesteld was dat we geen verdwaalde Apple Store bezoekers waren, werden we opgehaald door een jonge blonde dame, die tot taak had om ons naar de juiste verdieping te begeleiden.

apple_store_amsterdam_buiten

De aanwezigheid van Apple in Nederland is verbazingwekkend klein. Ons contact was uit Parijs over komen vliegen om ons te ontvangen. Hij pendelde regelmatig op en neer. Waarschijnlijk is hij geen uitzondering. De ruimtes zijn volledig ingericht op videoconferencing. Zoals ik al bij de andere grote technologiereuzen had gezien, zijn flexplekken en het nieuwe werken de standaard bij dit soort internationale bedrijven.

In één van de vergaderruimtes kregen we van onze Franse contactpersoon – die gelukkig uitstekend Engels sprak – een korte presentatie en konden we onze prangende vragen stellen. Hij was onder de indruk van onze App. We kregen een aantal nuttige tips die, zo werd ons direct op het hart gedrukt, vertrouwelijk zijn. Dat was geen verrassing, het blijft tenslotte Apple.

Na het bezoek liepen we nog even een rondje door de Apple Store. Om de middag in stijl te besluiten, namen we aan de overkant een welverdiend kopje koffie. Bij de Starbucks, natuurlijk!

apple-id

1 REACTIE

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Vul alstublieft uw commentaar in!
Vul hier uw naam in

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.